Pokud je vaše firma na 1. stránce v organickém vyhledávání, je to velmi dobrá zpráva. Portál Backlinko vydal zajímavou studii, kde se zabývá statistikami, co znamená být na 1., 10. nebo 30. místě v Google vyhledávání. Ty rozdíly jsou markantní. Pojďme se na ně podívat.
Co je to pozice v organickém vyhledávání?
Ve zkratce je to nesponzorovaný odkaz (tzn. není to placená reklama). tzv. organický odkaz, který vám vyjede po zadání dotazu. Na příkladu níže vidíte, že např. náš portál VimVic.cz je velmi dobře optimalizován, jelikož na dotaz kariera mobelix vyjede hned na 2. místě (hned po webu moebelix.cz). To je velmi pěkná vizitka.

Klíčové statistiky
1. První pozice v Google obdrží cca 32% všech kliků. Když má hledaný výraz 1.000 vyhledávání, 320 z nich obdrží první odkaz.
2. První pozice v Google dostane 10x více kliků než 10. pozice (konec 1. stránky). Vidíme, že být 1. nebo 10. je zásadní rozdíl, i když je to vše na první stránce.
3. Být na 7. až 10. místě není vlastně žádný rozdíl.

4. První 3 výsledky na první stránce dostanou 75% všech kliků. Linky na stupních vítězů vezmou naprostou většinu kliků.
5. Jen 0.78% lidí kliklo na něco na 2. stránce. Takže vidíte, že tvrzení, že mrtvolu schováte nejlépe na 2. stránce na Google platí beze zbytku.
Další zajímavé, a detailnější, statistiky jsou k dispozici v článku Google CTR stats.
0 komentáøù