1. stránka na Google – Winner takes it all

Pokud je vaše firma na 1. stránce v organickém vyhledávání, je to velmi dobrá zpráva. Portál Backlinko vydal zajímavou studii, kde se zabývá statistikami, co znamená být na 1., 10. nebo 30. místě v Google vyhledávání. Ty rozdíly jsou markantní. Pojďme se na ně podívat.

Co je to pozice v organickém vyhledávání?

Ve zkratce je to nesponzorovaný odkaz (tzn. není to placená reklama). tzv. organický odkaz, který vám vyjede po zadání dotazu. Na příkladu níže vidíte, že např. náš portál VimVic.cz je velmi dobře optimalizován, jelikož na dotaz kariera mobelix vyjede hned na 2. místě (hned po webu moebelix.cz). To je velmi pěkná vizitka.

Klíčové statistiky

1. První pozice v Google obdrží cca 32% všech kliků. Když má hledaný výraz 1.000 vyhledávání, 320 z nich obdrží první odkaz.

2. První pozice v Google dostane 10x více kliků než 10. pozice (konec 1. stránky). Vidíme, že být 1. nebo 10. je zásadní rozdíl, i když je to vše na první stránce.

3. Být na 7. až 10. místě není vlastně žádný rozdíl.  

Google organic CTR breakdown by position

4. První 3 výsledky na první stránce dostanou 75% všech kliků. Linky na stupních vítězů vezmou naprostou většinu kliků.

5. Jen 0.78% lidí kliklo na něco na 2. stránce. Takže vidíte, že tvrzení, že mrtvolu schováte nejlépe na 2. stránce na Google platí beze zbytku.

Další zajímavé, a detailnější, statistiky jsou k dispozici v článku Google CTR stats.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

30 minut o samotě

Nedávno jsem narazil na podnětný citát - „Všechny problémy lidstva pocházejí z naší neschopnosti posedět tiše o samotě v místnosti.“ (Blaise Pascal). Skutečně je to takový problém? A proč tomu tak je? Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to tak jednoduché není. Nejsme...

číst více
3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více