3 hlavní důvody proč startupy neuspějí

Když začínáte startup, je to vždy vzrušující. Jste přesvědčeni o tom, že máte skvělý nápad, který změní svět. Už se vidíte jako úspěšný podnikatel. Jako další Facebook nebo Google.

Faktem ale je, že jen málo startupů se dostanete do další fáze a jen velmi málo z nich se stane úspěšnými. Michael Gerber dokonce tvrdí, že 80 % nových byznysů nepřežije prvních 5 let své existence a jen 4 % nových firem se dočká 10 letého výročí.

Čím to je? Jaké základní chyby dělají nové firmy? Na to nám může odpovědět tato povedená infografika:

Důvod č.1: Děláte něco, co nikdo nechce (není po tom poptávka)

Důvod č.2: Nevěnujete se HR

Důvod č.3: Nesoustředíte se dostatečně na svůj byznys

Já se s tímto docela ztotožňuji. Ono když se ptáte rodiny a okolí, co si myslí o vašem nápadu, vždy dostanete o dost pozitivnější zpětnou vazbu, než je potom z trhu. To, že vy vidíte váš produkt nebo službu jako nepostradatelnou, neznamená, že to tak vidí i ostatní. HR – to je téma na zvláštní článek. Je velký rozdíl, když pracujete jako jednočlenná armáda nebo když se už musíte spolehnout na další lidi a taky je platit.

Jaký názor na to máte vy? Kde firmy dělají, zejména v té rané fázi, nejčastější chyby?

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

30 minut o samotě

Nedávno jsem narazil na podnětný citát - „Všechny problémy lidstva pocházejí z naší neschopnosti posedět tiše o samotě v místnosti.“ (Blaise Pascal). Skutečně je to takový problém? A proč tomu tak je? Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to tak jednoduché není. Nejsme...

číst více
3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více