Když začínáte startup, je to vždy vzrušující. Jste přesvědčeni o tom, že máte skvělý nápad, který změní svět. Už se vidíte jako úspěšný podnikatel. Jako další Facebook nebo Google.
Faktem ale je, že jen málo startupů se dostanete do další fáze a jen velmi málo z nich se stane úspěšnými. Michael Gerber dokonce tvrdí, že 80 % nových byznysů nepřežije prvních 5 let své existence a jen 4 % nových firem se dočká 10 letého výročí.
Čím to je? Jaké základní chyby dělají nové firmy? Na to nám může odpovědět tato povedená infografika:
Důvod č.1: Děláte něco, co nikdo nechce (není po tom poptávka)
Důvod č.2: Nevěnujete se HR
Důvod č.3: Nesoustředíte se dostatečně na svůj byznys
Já se s tímto docela ztotožňuji. Ono když se ptáte rodiny a okolí, co si myslí o vašem nápadu, vždy dostanete o dost pozitivnější zpětnou vazbu, než je potom z trhu. To, že vy vidíte váš produkt nebo službu jako nepostradatelnou, neznamená, že to tak vidí i ostatní. HR – to je téma na zvláštní článek. Je velký rozdíl, když pracujete jako jednočlenná armáda nebo když se už musíte spolehnout na další lidi a taky je platit.
Jaký názor na to máte vy? Kde firmy dělají, zejména v té rané fázi, nejčastější chyby?
0 komentáøù