3 kroky k úspěšnému působení na sociálních sítích pro obchodníky

Všichni víme, že sociální sítě se dají používat pro obchod. Pokud obchodník pracuje se sociálními sítěmi správně, má potenciál přes ně navazovat vztahy a dělat obchody. Lehko se to řekne, ale co konkrétně pro to udělat? Vedou k tomu 3 kroky, které nejsou složité, ale je třeba je dodržovat.

1. Stanovte si čas, kdy budete tvořit obsah

Z vlastní zkušenosti vím, že když jsem se rozhodl postnout každý týden něco na sociální sítě, ale nenaplánoval si kdy, nic se často nestalo. Nezbyl mi na to čas. A pak je asi lepší nepostovat nic než nějaký narychlo vymyšlený nesmysl (což se často dělo). Obsah na sociálních sítích (a já používám Linkedin jako svoji hlavní síť) musí vašemu publiku dávat hodnotu. Pokud máte možnost, využívejte služeb jako buffer, kde si můžete příspěvky naplánovat. Já tedy používám jen to-do a zatím mi to stačí. Tedy 2 důležité věci:

  1. Pevně si stanovte čas, kdy budete přemýšlet/tvořit obsah na sociální sítě – příspěvky, články, videa atd. Samo se to nevymyslí.
  2. Používejte automatizované nástroje (např. buffer nebo jen to-do list), abyste se ujistili, že publikujete pravidelně.

2. Vytvořte si síť s vaší osobním brandem

Pokud budete publikovat sice pravidelně, ale pro málo lidí, dosah vašeho sdělení bude značně limitován.. Říká se, že pokud nemáte aspoň 500 spojení na Linkedin, nemá tato síť pro vás smysl. V USA jdou ještě dále a vydali studii, která říká, že obchodníci, kteří mají alespoň 5.000 spojení, tak z 98% splní své prodejní cíle (mají velké publikum, takže hodně potenciálních klientů). Obchodníkům doporučují si přidávat cca 150 nových spojení týdně. To je skutečně k zamyšlení.

3. Buďte aktivní

Zúčastňujte se diskuzí (ale jen tam, kde máte skutečně co říci), komentujte, poraďte nebo chvalte. Ačkoliv vám klient nemusí zvednout studený telefon (cold call), většina z nich sociální sítě využívá. A právě zde se svoji aktivitou k nim můžete dostat. Pokud ukážete, že jste odborník na danou tématiku (váš brand), klient vás potom “zná” a další obchodní konverzace je mnohem snadnější.

Závěr

Sociální sítě chtějí přípravu a vytrvalost. Ale vaše úsilí bude jistě odměněno. Sám jsem to pozoroval na sobě, kdy více než 2 roky aktivně řeším Linkedin a až po nějaké době se to začalo projevovat např. jednodušším domlouváním schůzek ve větších firmách nebo tím, že jsem se dostal k zajímavým a důležitým lidem. Pro další tipy se můžete podívat na zdrojový článek B2B Social Selling 2019.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více