Mám pár kamarádů, kteří pracují v Google (v zahraničí). Přijímací řízení do této firmy jsou pověstná. Narazil jsem na zajímavý článek, který o tom pojednává. Není divu, že jedním z důvodů, proč je Google dominantní, je jeho důraz na recruitment. Zde jsou 3 lekce od Google:
Investujte do nejlepších
V roce 2014 bylo 12% rozpočtů firem alokováno na recruiting (v roce 2011 to bylo jen 4% – je tedy vidět, že firmy si začínají uvědomovat důležitost investic do akvizice talentů). Google, podle svého ředitele Laszlo Bocka, investuje 2x více než běžná firma. Jejich strategie je jednoduchá – pokud chcete dlouhodobě vydělávat více peněz, musíte zpočátku více investovat do akvizice top talentů. Ono se to vrátí.
Včleňte výdaje na employer branding do rozpočtu
Google investuje do své značky velmi silně a zatím se mu to dost vyplatilo (do Google chodí 1 milion CV ročně). Koneckonců 11 % uchazečů říká, že by odmítli job od firmy se špatnou značkou, a to i kdyby byli nezaměstnaní. V silně konkurenčním prostředí hledání kandidátů je 11 % vysoké číslo. Máte pro svou firmu také budget na posílení značky zaměstnavatele? Poslední dobou se setkávám s tím, že více a více firem má a to je dobře.
Buďte extra pečliví / důkladní
Průměrný čas přijímacího řízení v Google je 6 týdnů. A není se co divit. Kandidáti projdou 8 stupni než dostanou nabídku práce. Jeden kamarád mi například říkal, že během 1 odpoledne v Google absolvoval 6 pohovorů za sebou, každý po hodině a s jiným člověkem. A jaké procento kandidátů dostane nabídku práce? Pouze 0.01 až 0.04 %. Pokud jste tedy nabídku dostali, jste nejlepší. A zase jako v bodě 1 – stojí to více peněz, ale vyplatí se to.
0 komentáøù
Trackbacks/Pingbacks