3 lekce v recruitingu od Google

Mám pár kamarádů, kteří pracují v Google (v zahraničí). Přijímací řízení do této firmy jsou pověstná. Narazil jsem na zajímavý článek, který o tom pojednává. Není divu, že jedním z důvodů, proč je Google dominantní, je jeho důraz na recruitment. Zde jsou 3 lekce od Google:

Investujte do nejlepších

V roce 2014 bylo 12% rozpočtů firem alokováno na recruiting (v roce 2011  to bylo jen 4% – je tedy vidět, že firmy si začínají uvědomovat důležitost investic do akvizice talentů). Google, podle svého ředitele Laszlo Bocka, investuje 2x více než běžná firma. Jejich strategie je jednoduchá – pokud chcete dlouhodobě vydělávat více peněz, musíte zpočátku více investovat do akvizice top talentů. Ono se to vrátí.

Včleňte výdaje na employer branding do rozpočtu

Google investuje do své značky velmi silně a zatím se mu to dost vyplatilo (do Google chodí 1 milion CV ročně). Koneckonců 11 % uchazečů říká, že by odmítli job od firmy se špatnou značkou, a to i kdyby byli nezaměstnaní. V silně konkurenčním prostředí hledání kandidátů je 11 % vysoké číslo. Máte pro svou firmu také budget na posílení značky zaměstnavatele? Poslední dobou se setkávám s tím, že více a více firem má a to je dobře.

Buďte extra pečliví / důkladní

Průměrný čas přijímacího řízení v Google je 6 týdnů. A není se co divit. Kandidáti projdou 8 stupni než dostanou nabídku práce. Jeden kamarád mi například říkal, že během 1 odpoledne v Google absolvoval 6 pohovorů za sebou, každý po hodině a s jiným člověkem. A jaké procento kandidátů dostane nabídku práce? Pouze 0.01 až 0.04 %. Pokud jste tedy nabídku dostali, jste nejlepší. A zase jako v bodě 1 – stojí to více peněz, ale vyplatí se to.

 

 

0 komentáøù

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pozvánka na HR webinář: Sociální sítě v recruitmentu - Hardyn.cz - […] výhradně na inzerci přes pracovní portály přestává fungovat. Jednu z důležitých rolí v recruitmentu získávají sociální sítě. Na těch…

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více