Ivo Prax

Byznys / Networking

5 chyb, které lidé dělají při networkingu

Networking je často skloňované slovo. V byznysu networking potřebujeme. Je o hodně snadnější něco sehnat, zjistit nebo domluvit, pokud znáte člověka, na kterého se obracíte, nebo je tam alespoň propojení. Lidé ale často dělají zbytečné chyby. Pojďme se podívat na 5 z nich.

1 Lidé networkují na nevhodných místech

Nejprve si musíme říci, co chceme, potřebujeme a hledáme. A podle toho si vybrat také místo, kde networkujeme. Často se stává, že lidé rozhazují vizitky na akcích, které pro ně nejsou vhodné (tématicky, pracovním zařazením atd.). Networking, který nepřinese přidanou hodnotu, je slabý.

2 Lidé networkují na špatné úrovni

Chcete se posunout dále? Seznamujte se s lidmi, kteří jsou nad vámi. Je pohodlné se bavit s lidmina vaší úrovni. Stejně tak, pokud jste už výše, každý s vámi chce networkovat. Ale pomohou vám ty lidi dosáhnout vašich cílů? Nebojme se mířit výše a vědomě rozšiřovat svoji síť o zajímavé kontakty, které v současné době jsou třeba i nad naši úroveň.

3 Lidé neznají způsob jak si stanovit hodnotu spojení, které navážou

Dnes máme možnost, hlavně přes sociální sítě, se propojit s obrovským množstvím lidí. Ale mají takové propojení hodnotu? Má 30.000 connections na LinkedInu velkou hodnotu, pokud je drtivá většina mrtvá? Nad spojeními je třeba přemýšlet v rámci hodnoty, které spojení přináší vám a vy jemu. Není to hra čísel, ale sílu vaší síti dává ta hodnota, kterou z ní máte.

4 Lidé nemají systém jak optimalizovat své networkingové úsilí

Vrátíte se z networkingu. Máte 20 vizitek. Co dál? Bez systému je jasné, že tyto kontakty odumřou a vy jste ten čas na networkingu strávili vlastně zbytečně. Tady mne zaujalo pravidlo 150 (o tom někdy příště). Bez systému je networking takové hobby, ale budete tak schopni z něj mít zajímavé výsledky?

5 Lidé nenetworkují tak, aby vytvářeli dlouhodobě vztahy s vysokou přidanou hodnotou

Cílem není udělat rekordní počet kontaktů, ale ty kontakty převrátit do dlouhodobých vztahů. Potřebujete plán, jak vaším kontaktům dávat dlouhodobě a pravidelně nějakou hodnotu. A tou hodnotou nemusí být jen nový byznys, ale např. zajímavé informace, propojení nebo služby.

Tyto a ještě další zajímavé náhledy a rady jsou obsaženy v knize How to Be a Power Connector od Judy Robinett.

Okomentovat