5 kroků jak si říci o doporučení

Stávající zákazníci mohou být skvělým zdrojem dalšího byznysu. Jak si ale říci o doporučení a neznít moc agresivně nebo nátlakově? Zkuste těchto 5 kroků podle DaleCarnegie.com:

  1. Připomeňte svému zákazníkovi specifické výhody a bonusy, které jste mu dodali

Pomohli jste v minulosti zákazníkovi? Dosáhl díky vám nějakého úspěchu? Připomeňte mu to. Konverzačním způsobem dospějte k tomu, že se shodnete, že jste mu pomohli a v čem. Znovu si tak uvědomí vaší hodnotu a bude tak více otevřený návrhům.

 

  1. Popište profil vašeho zákazníka

Krátce se zmiňte o výzvách nebo problémech, které měli vaši zákazníci před sebou a také o tom, jak jste jim pomohli a jaké výhody nebo užitky jim dodalo vaše řešení. Tento krok má 2 výhody – zákazník začne přemýšlet i o nějakém dalším byznysu s vámi (třeba narazíte na problém, který řeší a zároveň mu naznačíte řešení, které jste dodali jinde) a za druhé zákazník začne přemýšlet i o jiných lidech, které zná.

 

  1. Vypíchněte užitek, když vám dá doporučení

Jaký užitek může mít váš stávající zákazník z toho, že vám někoho doporučí? Identifikujte hodnotu, kterou obdrží ta konkrétní osoba, kterou vám váš stávající zákazník doporučí (výhoda přímo pro toho člověka – ne pro firmu nebo vás). Podívejte se na tu situaci očima druhých.

 

  1. Navrhněte, že vlastně už někoho zná

Přijďte s příklady lidí nebo pracovních pozic, kteří mohou nejvíce těžit z vašich služeb. Ulehčete jim to. Pokud máte na mysli konkrétní osobu, zmiňte jméno. V žádném případě nenechte celou práci s vymýšlením vhodných doporučení na vašem zákazníkovi, ale dávejte návrhy a příklady. Pokud se zeptáte všeobecně, může se také stát, že řekne, že o nikom teď neví.

 

  1. Řekněte si o představení

Zeptejte se vašeho zákazníka, jestli je ochoten vás představit novému potenciálnímu zákazníkovi. Toto představení pomůže obrousit hrany a více otevřít dveře. Můžete být vzájemně představeni emailem, telefonátem nebo osobně.

 

Než ale kontaktujete nového potenciálního zákazníka, nejdříve si o něm zjistěte nějaké informace. To, že budete vědět s kým máte tu čest a co konkrétně chcete nabídnout vám přinese plusové body. Tak vzhůru do toho.

0 komentáøù

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nebojte se výpovědi: Co byste o ní měli vědět, než ji podáte? – Dropshipper.cz - […] si ve stávajícím zaměstnání nezapomeňte říct o doporučení. Bude se vám hodit při hledání zaměstnání a usnadní vám kontakt…

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více