6 tipů pro vylepšení životopisu

Jak napsat životopis tak, aby zaujal? Není to jednoduché, ale ani neproveditelné. Mám pro vás 6 tipů, jak si svůj životopis vylepšit. Tyto tipy jsou zaměřeny hlavně na to, jak se odlišit, jak působit jinak než ostatní, kteří pošlou životopis na své vytoužené místo a zaměřují se na psychologii. Pojďme se na ně podívat.

1. Vyčíslete svůj výkon

Třeba jste dosáhli zajímavého výkonu, ale do životopisu to bohužel napíšete obecně. Místo “organizace konference pro studenty” napište “úspěšná organizace konference pro 1000 studentů s rozpočtem 20.000 Kč”. Nebo místo “příprava podkladů pro akvizice společností” zkuste napsat “příprava 20 stránkového podkladu pro akvizici výrobní společnosti s obratem 100 milionů korun.” Už jen tyto drobnosti personalisty zaujmou a vám pomohou se odlišit od těch obecných frází. Důvodem je, že svým výkonům dodáváte ten logický (číselný) podklad. A to působí dobře.

2. Napište své zájmy výstředním (neobvyklým) způsobem

Hodně lidí píše své zájmy až na konec živtopisu a to úplně nezajímavým způsobem: sport, četba, filmy. Zkuste ale napsat místo “filmy” spíše “fanoušek filmů Quentina Tarantina” nebo místo “četba” třeba “přečetl jsem všechny knihy od Dostojevského”. Důvody jsou opět dva – odlišíte se a také je možné, že tím personalistu zaujmete, protože můžete sdílet velmi podobné zájmy a vytvoříte si tak určitý vztah.

3. Ukažte svoji konkurenci

Lidé vyhrávají různé soutěže a ceny, ale vůbec to neumí prodat. A to je tedy velká škoda, protože tím, že lépe prodáte své úspěchy značně stoupnete v očích personalistů. Zkuste tedy příště místo fráze “nejlepší studentská práce v soutěži s EY” napište “1. místo a odměna 10.000 Kč v soutěži studentských prací v soutěži s EY (400 účastníků).” Je škoda neukázat, jak moc velká konkurence byla a vy jste byli úspěšní.

4. Požádejte zaměstnance o zpětnou vazbu

Tento způsob u nás v ČR zatím moc není běžný, ale o to může být efektivnější. Třeba znáte někoho ze společnosti (ze studií nebo různých byznys či networkingových akcí), do které se hlásíte. Spojte se s tím člověkem, a pokud máte dobrý vztah, nebo si rozumíte, požádatejte ho o doporučení, které si pak můžete dát do životopisu. Toto doporučení vám pomůže personalizovat Váš životopis do dané společnosti a jednak se ten daný zaměstnanec může za vás přimluvit na HR.

5. Spojte svoje jméno s velkými značkami

Tím, že v životopisu uvedete velké značky, a jak jste s nimi pracovali, posílíte vaší důvěryhodnost. Jako příklad může sloužit: “Key account management se společnostmi jako Coca-Cola, HSBC nebo Google”.

6. Využijte “Pravidlo sedmi”

Najděte si slovo a jeho varianty, které daná společnost akcentuje, a potom ho v životopisu použijte 7x. Pokud se hlásíte do marketingu, používejte slova jako “promovat”, “reklama” nebo “uvést na trh”. Proč sedmkrát? Vychází to z principu, že zákazník musí vidět reklamu sedmkrát, než udělá nějakou akci.

Věřím, že vám tyto tipy pomohou k vylepšení vašeho životopisu. V rámci soutěže s ostatními kandidáty o pracovní místo je totiž potřeba odlišit se a zaujmout a věřím, že tyto tipy vám pomohou. Pokud byste si chtěli přečíst tipy v originále, zde je odkaz na článek nebo zde jsou tipy také od VimVic.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

30 minut o samotě

Nedávno jsem narazil na podnětný citát - „Všechny problémy lidstva pocházejí z naší neschopnosti posedět tiše o samotě v místnosti.“ (Blaise Pascal). Skutečně je to takový problém? A proč tomu tak je? Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to tak jednoduché není. Nejsme...

číst více
3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více