Píšu pro vás

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost být šťastní Jsme ze všech stran...

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open Networker je člověk, který přijímá a...

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15 jsem narazil na zajímavý...

Jak jsem si stanovoval 25 cílů

Jsem velký fanda osobního rozvoje. Mám za to, že člověk by na sobě měl neustále pracovat a posouvat se. Na internetu a v knihách je hodně postupů a nástrojů, které je možné vyzkoušet, abyste byli lepší. Jak si ale vybrat? Nedávno jsem si skutečně udělal čas - ano, ono je třeba si na to vyhradit...

Jak na online networking

V současné době nemůže probíhat setkávání lidí offline (tedy běžným způsobem) a proto se musíme uchýlit k online setkávání. A to platí i o networkingu. Jak ale na úspěšný online networking? Počet a složení účastníků Poslední dobou jsme svědky online akcí, které jsou pořádány ve stylu "čím více,...

Telegram – appka, která je IN

Dnes máme na telefonu spoustu aplikací. Podle jedné statistiky jich tam máme asi 60-90. Dnes chci ale upozornit na aplikaci Telegram. Je to komunikační appka a zažívá velký boom. Pojďme se na ní podívat blíže. Aplikace vznikla v roce 2013 a stojí za ní Nikolaj a Pavel Durov. Telegram se pyšní tím,...

10 vlastnostní, které potřebujete pro budování vztahů

Všichni chceme budouvat silné a autentické vztahy. Koneckonců naše síť je měřítkem toho, jak úspěšní jsme nejen v byznysu, ale i v životě. Předkládám vám 10 vlastností, které potřebujete, pokud chcete budovat úspěšné strategické vztahy. Autenticita - ti lidé jsou autentičtí a transparentní. Nebojí...

Tomáš Baťa a změna

Málokterý podnikatel zanechal takovou výraznou stopu a odkaz jako Tomáš Baťa. Vypíchnout jednu nebo dvě věci od něj je složitý úkol. Od kamaráda jsem si nedávno půjčil knížku Úvahy a projevy a musím říct, že Tomáš Baťa k mnoha věcem přistupoval velmi nadčasově. Až mě to překvapilo. Tomáš Baťa...

5 chyb, které lidé dělají při networkingu

Networking je často skloňované slovo. V byznysu networking potřebujeme. Je o hodně snadnější něco sehnat, zjistit nebo domluvit, pokud znáte člověka, na kterého se obracíte, nebo je tam alespoň propojení. Lidé ale často dělají zbytečné chyby. Pojďme se podívat na 5 z nich. 1 Lidé networkují na...

Online borci – představení

Online borci je název pro networkingovou platformu lidí, kteří se profesionálně zabývají online prostředním nebo z něj mají zajímavou část svého byznysu. Vše probíhá v dosti neformální atmosféře. Je to místo, kde potkáte staré známé nebo navážete nové kontakty. Historie První setkání online borců...

Jak se stát úspěšným obchodníkem

Ne, nebojte se. Tento článek nebude o nějakých kouzelných a tajných tricích. Podíváme se na velmi pěkný rozhovor, který vedl Ryan Serhant, jeden z top realitních makléřů v USA. Zazněly tam velmi zajímavé postřehy o tom, jak být úspěšný. Na prvním místě je třeba si uvědomit, že v obchodě nejsou...

Lesk a bída sociálních sítí

Sociální sítě jsou nepostradatelné pro naše životy, a to jak osobní tak i pracovní. Je potřeba si ale dávat velký pozor. Mohou být dobrý sluha, ale zlý pán. Rád bych se v tomto článku zaměřil na jeden problém - sociální sítě nám ukazují pouze výsledek, ale vůbec ne proces. K napsání tohoto článku...

1. stránka na Google – Winner takes it all

Pokud je vaše firma na 1. stránce v organickém vyhledávání, je to velmi dobrá zpráva. Portál Backlinko vydal zajímavou studii, kde se zabývá statistikami, co znamená být na 1., 10. nebo 30. místě v Google vyhledávání. Ty rozdíly jsou markantní. Pojďme se na ně podívat. Co je to pozice v organickém...

E-Business večer – nový koncept eventu

Na českou online scénu jsme se s Adsalvou rozhodli přijít s novým konceptem eventu, který zde zatím chybí. Jaké jsou hlavní rysy E-Business večera (dále EBV), v čem je jeho přidaná hodnota a co od něj očekáváme? Hlavní charakteristiky EBV EBV je komornější event (30-40 lidí), kde, narozdíl od...

Zajímavé affiliate statistiky pro 2020

Na affiliate marketingu (AM) se mi libí, že má velký potenciál. Můžete vydělávat od počítače s tím, že ani nemusíte tvořit produkt nebo službu. Jen se staráte o marketing. Inspirovat se můžeme v západních zemích, kde je AM již nedílnou součástí marketingu. Narazil jsem na zajímavý článek, kde jsou...

Špatné otázky na pohovoru

Liz Ryan, jedna z velmi zajímavých postav v HR oboru, publikovala nedávno Linkedin post, který získal velkou pozornost. Pro zaujetí kandidáta a správné vedení pohovoru je tak zásadní, že si ho zde dovolím uvést přeložený. Neptejte se kandidáta na tyto otázky 1. Proč tady chcete pracovat?2. Jaká je...

Kdo si na Youtube vydělal nejvíce za rok 2019?

Jestli chodíte do práce a přijde vám, že byste mohli brát více, radši ani nečtěte dále. Jsou tady jiné způsoby, jak si vydělat více 🙂 Forbes sestavil (už je to déle) žebříček lidí, kteří si vydělali na Youtube nejvíce. A nejsou to žádné tisícovky dolarů. Pokud pracujete od nevidím do nevidím,...

Tipy pro networking – kde stát?

Jít na netwokring může být pro mnoho lidí noční můra. Stojíte sám/a v místnosti plné lidí. Nikoho tam neznáte a jen nervózně těkáte očima, čeho nebo koho byste se zachytili. Pojďme si říci nějaké tipy, jak to vylepšit. V dnešním krátkém článku si probereme jeden ze základů - kam se vůbec při...

7 druhů příjmu

Většina lidí má 1 druh příjmu a tím je hlavně zaměstnání. Je to stabilní (záleží tedy na období) a jednoduše předvídatelný zdroj příjmů. Jsou lidé (a frčí to zejména v USA), kteří ale mají více zdrojů příjmů. Nedávno mne zaujalo jedno video, kde se rozebíralo 7 druhů příjmů pro lidi, kteří pracují...

Mastermind – náš pohled

Poslední dobou se vynořilo hodně online networkingů a mastermindů. Jakpak by také ne, když je nyní vše online. Mastermindy mají něco do sebe. Sejde se skupina lidí, kteří si mají pracovně a osobně co dát, a pod dohledem moderátora se společně snaží se navzájem posunout. Jaká je tedy naše verze...

5 skvělých filmů pro obchodníky

Motivace, strhující příběh, překonávání překážek nebo velký úspěch. Tyto filmy to mají vše. Jakých 5 TOP filmů pro obchodníky jsem vybral do tohoto krátkého výběru? Boiler room Příběh obchodníka s akciemi, který se snaží prorazit. Film obsahuje i pěknou ukázku toho, jak prodávat....

3 omezení, které mají online schůzky/konference

V současné době je bohužel nemožné se setkávat osobně. A proto se veškeré schůzky a konference přesunuly do online prostředí. To je to v hodně ohledech lepší (určitě to častokrát šetří čas), ale jsou zde omezení, které musíme mít na paměti. Jaké to jsou? Omezená viditelnost Při video callech...

Zaměstanci končí kvůli jednomu z těchto 6 důvodů

Říká se, že každý člověk je jedinečný. Když se ale podíváme na to, proč zaměstanci končí, toto rčení neplatí. Podle studie Gallup je to jeden ze šesti důvodů. Tyto důvody jsou předvídatelné a zaměstnavatel tedy nemusí pokaždé řešit nějakou unikátní situaci. Ještě zajímavější je, že většina z...

Námitky: Můžete mi to poslat do emailu?

Všichni obchodníci znají námitku: Můžete mi to poslat do emailu? Přichází často hned na začátku, když obchodník chce domluvit schůzku. Co tato námitka znamená? Je to skutečně žádost o více informací nebo snaha ukončit konverzaci? Často je to bohužel snaha se obchodníka zbavit. Ale pokud víte jak...

Konzultativní prodej

Pokud prodáváte věci nebo služby vyšší hodnoty, je dost možné, že konzultativní prodej (někdy též zvaný prodej založený na hodnotách - value-based selling) je pro vás vhodný. Zatímco u levnějších věcí je to spíše o tom s kolika lidma mluvíte, a neřešíte váš vztah s nimi, u konzultativního prodeje...

3 věci, které hledat u obchodníků

Ryan Serhant je jedním z top realitních agentů v USA. Natáčí vlog, kde sdílí svoje zkušenosti a znalosti. Nedávno se tam rozpovídal o tom, jak si hledá lidi do týmu. Tedy na co se dívá u nových realitních makléřů. Pojďme se na to podívat. Je to systém, který by se dal nazvat 3E. První a...

Pár zajímavých otázek pro networking

Všichni to známe. Přijdeme na akci, kde nikoho moc neznáme, a už to začíná: Co děláte za práci? Odkud znáte organizátora? Kde žijete? Jsou to nudné a zdvořilostní otázky. Zájímá vůbec tazatele, jak odpovíte? Jde to ale i lépe. Nedávno jsem četl zajímavý článek, kde autor předkládá mnohem...

Jak být nejlepší na světě alespoň v něčem

Všichni jsme to slyšeli - 10.000 hodin, neúnavná práce a nekonečná vůle vyhrát navzdory všem. Jaká je moje šance, že se stanu nejlepším hráčem na světě v šachu (je to moje hobby)? Mizivá, vlastně nulová. To nejsou dobré vyhlídky. Ale je tady možnost, která vám může pomoci. Hromadění dovedností...

Vítěz, nevítěz a poražený

Nedávno jsem viděl velmi zajímavé video se sparring partnerem Jaroslavem Homolkou. Jedna z věcí, která mě tam zaujala je jeho dělení lidí na vítěz, nevítěz a pořažený (dopředu poražený). V čem to dělení spočívá? A jak s těmito lidmi pracovat? Vítěz: člověk, který neustále potřebuje soutěžit. Pořád...

Jak se začít více soustředit

Dnešní doba je velmi rychlá a číhá na nás spousta podnětů a my jsme roztěkaní. Je tomu ale skutečně tak? Není to spíše o tom, že necháme vyrušovat? Tento článek bude o konkrétním postupu, jak se více soustředit. Narazil jsem totiž na jedno zajímavé video a chci se o tom s vámi podělit. Zkoušeli...

7 důvodů proč zaměstnat šachistu

Když se podíváme na požadavky, které firmy mají na své zaměstnance, seznam často čítá např.: schopnost práce pod tlakem, organizovanost, schopnost řešit problémy a učit se novým věcem nebo např. strategické myšlení. Nenachází se náhodou většina z těchto vlastností a schopností u šachistů? Pojďme...

8 tipů pro vybudování firmy, kde lidé rádi pracují

Patty McCord, velká kapacita ve světě HR, která pracovala i v Netflixu, má pro nás 8 bodů, které pomohou vybudovat firmu, pro kterou lidi rádi pracují. Myslím, že stojí za to si je projít. Pojďme na ně. Vaši zaměstanci jsou dospělí - nezacházejte s nimi jako s dětmi Úkol managementu není...

6 důvodů proč novoroční předsevzetí selhávají

Každý rok je to stejné. Slyšíme to všude: Příští rok bude jiný, pořádně se do toho opřu. Příští rok zhubnu/zbohatnu/změním práci.  Ale asi víte, že většina předsevzetí selže už během ledna/února? Proč to tak je? Je to z 6 hlavních důvodů: Nedáváte si žádný reálný závazek: Pokud do svého...

Firemní kultura je důležitější než strategie

Firemní kultura je pojem, který je obzvlášť poslední dobou hodně omílán. Slyšíme ho na každém kroku ale chápeme ho všichni dobře? Jaká je vlastně její definice? A jak jí udělat co nejlepší? V nedávném vydání Toastmasters magazínu jsem natrefil na pěkný a výstižný článek od Larse Sudmanna, který se...

3 prodejní techniky

Svět prodeje je fascinující. Mám pro vás 3 techniky, které vám pomohou k lepšímu prodeji. Všechno to jsou techniky založené na psychologii prodeje (protože emoce jsou v prodeji neopominutelné) a čerpají z dat programu o vyjednávání na Harvard Law School. Určitě stojí za vyzkoušení. První technika:...

17 tipů pro lepší životopis

Životopis nás prodává. Nechceme, aby to byla nuda a recruitery nezaujal.  Jak jasně, efektivně a srozumitelně informovat o sobě a přínosu pro společnost, kam se hlásíme? Jak zaujmout a jakým věcem se ve svém životopisu naopak vyhnout? Tím se zabývá tento článek, který poskytuje 17 jasných a...

Víte, proč vaše firma dělá to, co dělá?

Každá firma vám řekne co dělá a jak to dělá. Když přijde ale dotaz proč to dělá, zde už to tak jasné není. Sám jsem si dělal průzkum, ptal jsem se více lidí a to "proč" podnikají neměli úplně ujasněno. Přitom je to důležité. A to i pro nábor lidí. Ostatně kolem toho se točí i slavná knížka Začněte...

Co uchazeči čtou v pracovním inzerátu

Pracovní inzerát je jednou z nejdůležitějších věcí, kterou uchazeč prochází. Co je v něm ale důležité? Pokud se na ně podíváte na webech jednotlivých firem jsou psané velmi různě. Byl dělán zajímavý výzkum, která právě na tuto otázku odpovídá a výsledky vás možná překvapí. 450 lidí bylo požádáno,...

Seznam obvinění – vyjednávací strategie, která funguje

Proč by někdo na sebe chtěl vytahovat věci, které jsou negativní? Přesně to je totiž Seznam obvinění. Když jsem o této strategii poprvé slyšel v knížce Nikdy nedělej kompromis (kterou doporučuji i ve svém přehledu), tak jsem z ní nějak nadšený nebyl. Ale zdá se, že skutečně funguje. Pojďme se...

Čemu se můžeme naučit od TOP firem v UK?

Mezi TOP společnosti, pro které chtějí lidé ve Velké Británii pracovat patří firmy jako BBC, Amazon, McKinsey, JPMorgan Chase nebo EY. Před nedávnem jsem četl článek, který pojednává o tom, co se od těchto firem můžeme naučit. Jsou to často věci, které říkáme i za VimVic.cz. Jsem rád, že jdeme...

4 kroky jak získat kontrolu při vyjednávání

Jednou z nejlepších knížek o vyjednávání je pro mne Nikdy nedělej kompromis od Chris Voss. Ostatně jí doporučuji i ve svém seznamu. Dnes si ukážeme 4 jednoduché kroky, které vám pomohou získat kontrolu ve vyjednávání. Jak Chris sám říká: Výhodu ve vyjednávání získáte tak, že druhé straně dáte...

Jak jednoduše porovnávat kandidáty

U inzerátu bývá bod po bodu vypsaná specifikace pozice - co by uchazeč měl umět, znát a ovládat. Někdy je to velmi dlouhé, a i trochu nudné, ale pro HR velmi důležité, aby uchazeč tyto předpoklady splňoval. Ale i pro HR pracovníky může být složité porovnávat jednotlivé kandidáty podle těchto...

6 tipů pro vylepšení životopisu

Jak napsat životopis tak, aby zaujal? Není to jednoduché, ale ani neproveditelné. Mám pro vás 6 tipů, jak si svůj životopis vylepšit. Tyto tipy jsou zaměřeny hlavně na to, jak se odlišit, jak působit jinak než ostatní, kteří pošlou životopis na své vytoužené místo a zaměřují se na psychologii....

Všednost výjimečnosti (I)

Každý chceme být v práci nebo obecně v životě něčím výjimečný. Lepší než ostatní. Naštěstí dnes už máme studie a výzkumy, které nám řeknou, jak toho docílit. Jedním ze stěžejních článků, které jsem na toto téma četl je Mundanity of Excellence, který doporučuji i v sekci s knihami a články. V tomto...

Smysluplná prezentace nebo nesmyslná změť slov?

Byl jsem v sále spolu s dalšími stovkami lidí. Netrpělivě jsem čekal na projev hlavního řečníka. Ale přišlo zklamání. Z prezentace jsem si nic neodnesl a hlavně dnes, po nějaké době, si z ní ani nic nepamatuji. A proč tomu tak je? Čím to je, že některé prezentace (např. z TEDu) jsou skvělé a z...

4 kroky k lepší sebedisciplíně

Asi to známě všichni. Víme, že bychom něco měli udělat, ale moc se nám nechce. Nakonec to většinou skončí tak, že si najdeme nějaký důvod, proč to neuděláme. Ale vnitřně víme, že to takto najde a říkáme (spíš doufáme), že příště už to uděláme. Se sebedisciplínou zápasí hodně lidí. Nedávno jsem...

Bohatství ve světě – report 2017

Jak vypadá rozprostření bohatsví ve světě? Drží zatím rozdělení na západní a východní Evropu? Jsou USA nejbohatší? A co Čína? Z této pěkné mapky to vyplývá docela jasně: USA, Austrálie a západní Evropa jsou nejbohatšími regiony na světě Čína je na tom z Asie nejlépe Rozdíl mezi východní a západní...

Čínská města vs. HDP států

Čína je obrovská. Asi není žádná velká celosvětová firma, která by Čínu mohla vynechat. A není se co divit - 1.4 miliardy lidí, dlouhodobý prudký ekonomický růst. Moc jsem ale nevěděl, jak moc je Čína byznysově velká. Velmi mne zaujala infografika níže, která srovnává čínská města s HDP různých...

5 vlastností skvělých týmů

Co dělá tým skvělým? Jaké charakteristiky je potřeba splnit, aby měl tým nadprůměrné výsledky? V rámci svého projektu Aristoteles, Google podrobil studiu 180 týmů po dobu 2 let. Před tímto projektem si Google myslel, že je to jasné - dejte k sobě nejlepší lidi a máte nejlepší tým. Tak tomu ale...

Co skutečně prodáváte?

Podle mých zkušeností je jednou z náročnějších věcí naučit nováčka v obchodu tomu, aby přestal prezentovat produkt a zajímal se více o zákazníka. Nedávno jsem četl opravdu skvělý článek, který mne přiměl k zamyšlení. Co skutečně ve VimVic.cz prodáváme? Je to systém a ověřená služba, který sežene...

3 hlavní důvody proč startupy neuspějí

Když začínáte startup, je to vždy vzrušující. Jste přesvědčeni o tom, že máte skvělý nápad, který změní svět. Už se vidíte jako úspěšný podnikatel. Jako další Facebook nebo Google. Faktem ale je, že jen málo startupů se dostanete do další fáze a jen velmi málo z nich se stane úspěšnými. Michael...

3 hříchy v obchodním vyjednávání

Nedávno jsem četl skvělou knížku Nikdy nedělej kompromis od Chris Voss (dokonce jsem jí dal do své sekce doporučených knih). Začal jsem tohoto elitního vyjednavače sledovat na sociálních sítích a díky tomu jsem si od něj nedávno také přečetl článek o chybách neefektivních vyjednavačů. Jaké to...

Rozhovor s Tomášem Kreslem – top obchodníkem z Partners

Finanční poradenství není odvětví, kde si úspěch jen vysedíte. Je potřeba hodně práce a umu, aby se člověk dostal na vrchol. Jste zde odměňováni pouze na základě vlastních výsledků a pro dlouhodobý úspěch je třeba být opravdu excelentním obchodníkem.  V dnešním rozhovoru si představíme Tomáše...

Rozdíly mezi B2B a B2C prodejem

Asi se shodneme na tom, že prodávat firmám (B2B) a jednotlivcům (B2C) je odlišné. Na webu SalesHacker.com jsem našel velmi pěkné srovnání. Ve VimVic najímáme nové obchodníky. Hodně z nich přichází z B2C segmentu a proto nám toto srovnání dost pomůže. Mezi hlavními odlišnostmi patří témata budování...

5 inspirativních myšlenek ze sbírky 100 greatest business minds

Mám docela rád citáty. Někdo říká, že to jsou klišé. Ale často se mi stalo, že jsem si uvědomil nějakou důležitou věc, kdy jsem si jí přečetl až v takto ucelé formě citátu. Magazín Forbes dal dohromady TOP 100 největších byznys mozků a jejich medialonky. Níže uvádím 5 momentů, které mne zaujaly....

Jaký druh byznysu je nejvýnosnější?

Byli jsme svědky toho, že Facebook zaplatil 19 miliard dolarů za WhatsApp v roce 2014. Nebylo to až moc? A proč je to vlastně tak zajímavý byznys? Může se to Facebooku vrátit? Odpověď je ano! Pojďme se na to podívat blíže. Jsou 4 základní typy byznysů 1. Budovatelé aktiv (asset builders) - staví,...

Sociální sítě a recruiting

Firmy se dnes snaží uchazeče oslovit na sociálních sítích. To je trend, který funguje a ty firmy, které zde zaostávají, mají nevýhodu. Pojďme se ale podívat blíže na statistiky. Jaká sociální síť je nejvíce využívaná firmami a kde jsou naopak nejaktivnější uchazeči? Co se týče firem, statistiky...

6 základních prodejních emocí

I když si rádi říkáme, že uvažujeme pouze racionálně, tak zejména co se týče nákupních rozhodnutí, je pravda někde jinde. Nákup je hodně o emocích, což je ale dobrá zpráva, protože při prodeji nám to může hodně pomoci. Ve VimVic.cz se snažíme s emocemi při prodeji pracovat, protože víme, že...

Kam jsme se s VimVic.cz posunuli za poslední 2 měsíce?

Ačkoliv 2 měsíce se nezdá jako dlouhá doba, v online světě je to hodně času. A právě za poslední 2 měsíce jsme se s VimVic.cz znatelně posunuli. Co se nám povedlo? A co máme v plánu? Spuštění hodnocení zaměstnavatelů Za poslední 2 měsíce se nám podařilo shromáždit necelých 3000 hodnocení firem v...

Kde se bere úspěch, aneb 10 000 hodin je jen mýtus

Čím to je, že někteří lidé mají obrovský úspěch a ostatní ne? Kde vzniká předpoklad k tomu, že se někdo stane světovým myslitelem, umělcem nebo muzikantem a na kolik hraje v úspěchu roli píle? Kde se v lidech bere předpoklad k úspěchu? Asi všechny nás už někdy napadlo, jestli je přímá úměra...

3 lekce v recruitingu od Google

Mám pár kamarádů, kteří pracují v Google (v zahraničí). Přijímací řízení do této firmy jsou pověstná. Narazil jsem na zajímavý článek, který o tom pojednává. Není divu, že jedním z důvodů, proč je Google dominantní, je jeho důraz na recruitment. Zde jsou 3 lekce od Google: Investujte do nejlepších...

5 kroků jak si říci o doporučení

Stávající zákazníci mohou být skvělým zdrojem dalšího byznysu. Jak si ale říci o doporučení a neznít moc agresivně nebo nátlakově? Zkuste těchto 5 kroků podle DaleCarnegie.com: Připomeňte svému zákazníkovi specifické výhody a bonusy, které jste mu dodali Pomohli jste v minulosti zákazníkovi?...

10 častých chyb Čechů v angličtině

Asi každý musíme občas používat angličtinu a jako Čechům nám tam často padají čechismy. To jsou výrazy, kdy angličtinu přizpůsobujeme češtině. Na anglistice na vysoké škole jsme v prvním roce probírali knihu English or Czenglish od Dona Sparlinga. Kniha ukazuje skoro 300 jevů, slovíček nebo...

Jak se zlepšovat v práci

Nedávno jsem četl knížku Talent nerozhoduje od Geoffa Colvina. V knize mne zaujala pasáž o tom, jak se zlepšovat v práci. Často se tyto principy ukazují na sportu, jde to ale jednoduše převést i na byznys. Tento princip se označuje seberegulace a je to snaha vědomě regulovat svoje chování a...

Pracovní videoinzerát aneb Proč byste o něm měli uvažovat?

Asi každý tušíme, že video je hot topic. Ale jak moc je to zajímavé, pokud se bavíme o pracovních inzerátech?  Pracovní inzeráty (job ads) prodělaly evoluci a od čistě textového popisu pracovní pozice se pomalu dostáváme k interaktivnějším formám inzerce, což obsahuje použítí soc. sítí, ale taky...

Prodejte mi tohle pero aneb 3 typy prodeje

Tuhle větu známe z filmu Vlk z Wall Street, ale často zaznívá i na pohovorech. Proč je tak důležitá? Jednoduše ukazuje, jaký ze hlavních typů prodeje obchodník používá. 1) Prodej přes přidanou hodnotu V tomto typu prodeje obchodník zvýrazňuje různé rysy výrobku (nebo služby), aby ho udělal...

Vyhoření zaměstnance je problém firmy, ne zaměstnance

Vyhoření zaměstnance je fenomén, se kterým se v dnešní době setkáváme čím dál častěji. Přestože mnoho firem viní zaměstnance, chybu pravděpodobně udělal zaměstnavatel. Problém vyhoření v práci Mnoho práce, nejistota v práci, frustrující změny nebo příliš pracovních schůzek a jednoduše stres na...

Proč osobní setkání trumfují email?

Představte si, že potřebujete získat dotaci na věc, na které vám hodně záleží. Jak přemluvíte lidi k tomu, aby vás podpořili? Rozešlete e-mail 200 přátelům, nebo se zeptáte lidí na ulici? Jakou metodu zvolíte k tomu, abyste získali to, na čem vám záleží? Co je lepší? Osobní setkání nebo rozesílání...