Co uchazeči čtou v pracovním inzerátu

Pracovní inzerát je jednou z nejdůležitějších věcí, kterou uchazeč prochází. Co je v něm ale důležité? Pokud se na ně podíváte na webech jednotlivých firem jsou psané velmi různě. Byl dělán zajímavý výzkum, která právě na tuto otázku odpovídá a výsledky vás možná překvapí.

450 lidí bylo požádáno, aby v běžném inzerátu označili informace, které považují za nejdůležitější. Čím červenější, tím důležitější.

Co nám z toho vyplývá?

  1. V inzerátu se zaměřte na každodenní detaily práce s důrazem na plat. Když uchazeč čte inzerát, chce vědět, co z toho bude mít. A hlavně jestli také odpovídá té práci.
  2. Moc se nerozepisujte o své společnosti, její kultuře a misi. Ačkoliv hodně firem začíná inzerát právě svoji společností, uchazeči v této studii tuto část přeskakovali. Firemní kultura, vize atd. jsou samozřejmě velmi důležité, ale zdá se, že je lepší je mít na jiném místě. Proto my na VimVic.cz máme odlišné místa na webu pro firemní profily a pracovní inzeráty. Uchazeči se o firmu jako samotnou zajímají, až jak zjistí, že splňují předpoklady pro danou práci.
  3. Uveďte jasné a přesné cíle, které definují úspěch v té dané pracovní pozici. Doporučuje se uvádět jasné cíle, které by měl uchazeč splnit během 1 roku od nástupu do pozice. Smyslem je, že uchazeči říkáte, jaké výsledky po něm chcete místo zdůrazňování dovedností, které má mít nebo znalostí, které má mít. Velmi málo firem toto ale v inzerátech má.
  4. Inzerát pište spíše neutrálním tónem. Začíná se rozmáhat trend, že firmy ve snaze přiblížit se mladším píšou inzeráty velmi uvolněně. V této studii byly testovány 3 tóny inzerátu a tato konverzační dopadla nejhůře. Proč? Lidé tam říkali, že tento tón zní neprofesionálně a že chtějí do firmy, kde pracují profesionálové.

Jaké 3 hlavní body si tedy odnést z této studie?

  1. Soustřeďte se na pracovní pozici, ne na společnost. A nezapomeňte se rozepsat o platu.
  2. Uveďte jasně definované cíle pro danou pozici
  3. Uvolněný / konverzační tón používejte velmi obezřetně

Pro detaily o této studii, či více detailů k jednotlivým bodům, přikládám odkaz na původní článek.

 

 

 

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více