Ivo Prax

Byznys / Prodej / Sales / Úspěch

Jak se stát úspěšným obchodníkem

Ne, nebojte se. Tento článek nebude o nějakých kouzelných a tajných tricích. Podíváme se na velmi pěkný rozhovor, který vedl Ryan Serhant, jeden z top realitních makléřů v USA. Zazněly tam velmi zajímavé postřehy o tom, jak být úspěšný.

Na prvním místě je třeba si uvědomit, že v obchodě nejsou žádná tajná zaříkávadla. V prní řadě je to o dlouhodobé práci a vytrvalosti. Pokud je o Ryanovi slyšet hodně nyní, je to i tím, že má za sebou více než 10 let v salesu a nespočet schůzek a vystoupení na sociálních sítích.

Správný přístup je jedním ze základních pilířů úspěchu. Škoda, že se spíše školí obchodní dovednosti než správný přístup (viz tento link na post Jirky Kastnera). V dlouhodobé hře rozhoduje hlavně přístup, nasazení a dispciplína.

V samotném rozhovoru klade Ryan velký důraz na pracovitost. Dealy se běžně řeší večer. Denně mu chodí 900 – 1.100 emailů (a to jen pro něj, nejde o spam) a tak má asi 2 nebo 3 asistenty, kteří mu s tím pomáhají. Člověk by čekal, že tak úspěšný člověk (prodává nemovitosti za vyšší stovky milionů dolarů ročně a to se zajímavou provizí). nebude tak pracovat, že? Ale opak je pravdou. Úspěšní lidé zůstávají na vrcholu, protože stále intenzivně pracují.

Dalším podstatným faktorem je follow-up. Ne každý od vás hned nakoupí. Pokud ale zůstanete s tím člověkem v kontaktu, může nakoupit později. Pokud od vás nakoupili, tak je třeba být se zákazníky dále v kontaktu, protože mohou nakoupit dále. Ryan na to má pěkný systém follow-up, follow-through a follow-back. Mám za to, že pokud by se obchodníkům úspěšně povedlo tento systém zavést, mělo yb to dramatický vliv na jejich výkonnost.

Poslední dobou se více než na nějaké techniky a komunikační finty v obchodě více soustředím právě na systém. Jak dělat správně follow-up? Jak využívat sílu sociálních sítí? A hlavně jak si si udržet a posilovat ten správný přístup.

Ryanovu knížku taky vřele doporučuji v rámci tohoto krátkého svého videa.

Okomentovat