Jak se stát úspěšným obchodníkem

Ne, nebojte se. Tento článek nebude o nějakých kouzelných a tajných tricích. Podíváme se na velmi pěkný rozhovor, který vedl Ryan Serhant, jeden z top realitních makléřů v USA. Zazněly tam velmi zajímavé postřehy o tom, jak být úspěšný.

Na prvním místě je třeba si uvědomit, že v obchodě nejsou žádná tajná zaříkávadla. V prní řadě je to o dlouhodobé práci a vytrvalosti. Pokud je o Ryanovi slyšet hodně nyní, je to i tím, že má za sebou více než 10 let v salesu a nespočet schůzek a vystoupení na sociálních sítích.

Správný přístup je jedním ze základních pilířů úspěchu. Škoda, že se spíše školí obchodní dovednosti než správný přístup (viz tento link na post Jirky Kastnera). V dlouhodobé hře rozhoduje hlavně přístup, nasazení a dispciplína.

V samotném rozhovoru klade Ryan velký důraz na pracovitost. Dealy se běžně řeší večer. Denně mu chodí 900 – 1.100 emailů (a to jen pro něj, nejde o spam) a tak má asi 2 nebo 3 asistenty, kteří mu s tím pomáhají. Člověk by čekal, že tak úspěšný člověk (prodává nemovitosti za vyšší stovky milionů dolarů ročně a to se zajímavou provizí). nebude tak pracovat, že? Ale opak je pravdou. Úspěšní lidé zůstávají na vrcholu, protože stále intenzivně pracují.

Dalším podstatným faktorem je follow-up. Ne každý od vás hned nakoupí. Pokud ale zůstanete s tím člověkem v kontaktu, může nakoupit později. Pokud od vás nakoupili, tak je třeba být se zákazníky dále v kontaktu, protože mohou nakoupit dále. Ryan na to má pěkný systém follow-up, follow-through a follow-back. Mám za to, že pokud by se obchodníkům úspěšně povedlo tento systém zavést, mělo yb to dramatický vliv na jejich výkonnost.

Poslední dobou se více než na nějaké techniky a komunikační finty v obchodě více soustředím právě na systém. Jak dělat správně follow-up? Jak využívat sílu sociálních sítí? A hlavně jak si si udržet a posilovat ten správný přístup.

Ryanovu knížku taky vřele doporučuji v rámci tohoto krátkého svého videa.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více