U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu?
Co je LION?
Linkedin Open Networker je člověk, který přijímá a nabízí propojení na Linkedinu i lidem, které vůbec nezná. LION nemá povinnost spojení přijmout, ale většinou to udělá už jen z principu – chce se spojit s co nejvíce lidmi, se kterými může.
Rizika
Prvním rizikem je to, že sdílíte svoje data a informace s lidmi, které vůbec neznáte. A jelikož internet je někdy nebezpečné místo, nevíte úplně přesně co s těmi daty a informacemi ti cizí lidé budou dělat. Je třeba velká otázka, jestli dávat do svého profilu telefonní číslo (nebo email).
Dalším rizikem je kvalita sítě. Původním smyslem Linkedinu je propojovat se s pracovními kontakty. LION tuto myšlenku přehodnocuje a nabízí nejprve spojení, než se ti lidé stanou vašimi kontakty. Pokud mám 1.000 lidí v síti, kteří mě znají, tato síť je hodnotnější než když mám 2.000 lidí, kteří mě neznají. Pokud se propojujete hodně s limi, které neznáte, znehodnocujete trochu tu svoji síť (ale zase zvedáte svůj dosah).
Dalším rizikem je spamming. Pokud dáte invite na člověka, které ho neznáte, tak vás ten člověk může nahlásit. A pokud se to bude dít častěji, Linkedin vás může různě omezovat (a tím si znatelně pohoršíte svoje působení na této síti). Je jistě bezpečnější se propojovat s lidmi, kteří vás znají, nebo s lidmi, kteřé jsou také LION.

Výhoda
Hlavní výhoda LION přístupu je to, a není to žádné překvapení, že čím více máte spojení, tím vyšší visibilitu a dosah svých příspěvků. Jednoduše řečeno – vaše příspěvky vidí více lidí a mají větší dosah. A to je asi to hlavní, proč se snažit mít co největší síť.
Z této větší sítě jste potom schopní mít znatelně větší zásah a tím i větší a lepší obchodní příležitosti. A to je hlavní cíl Linkedinu.
Závěr
Každý si musí určit, jestli chce spíše pěstovat kvalitu své sítě (ačkoliv může být menší) nebo chce maximalizovat svůj dosah a viditelnost na Linkedinu. Ja vidíte, oba přístupy mají něco do sebe. Je velmi důležité si hlavně uvědomit jaké cíle a plány máte se svým působením na Linkedinu a podle toho upravíte svoji strategii.
0 komentáøù