Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu?

Co je LION?

Linkedin Open Networker je člověk, který přijímá a nabízí propojení na Linkedinu i lidem, které vůbec nezná. LION nemá povinnost spojení přijmout, ale většinou to udělá už jen z principu – chce se spojit s co nejvíce lidmi, se kterými může.

Rizika

Prvním rizikem je to, že sdílíte svoje data a informace s lidmi, které vůbec neznáte. A jelikož internet je někdy nebezpečné místo, nevíte úplně přesně co s těmi daty a informacemi ti cizí lidé budou dělat. Je třeba velká otázka, jestli dávat do svého profilu telefonní číslo (nebo email).

Dalším rizikem je kvalita sítě. Původním smyslem Linkedinu je propojovat se s pracovními kontakty. LION tuto myšlenku přehodnocuje a nabízí nejprve spojení, než se ti lidé stanou vašimi kontakty. Pokud mám 1.000 lidí v síti, kteří mě znají, tato síť je hodnotnější než když mám 2.000 lidí, kteří mě neznají. Pokud se propojujete hodně s limi, které neznáte, znehodnocujete trochu tu svoji síť (ale zase zvedáte svůj dosah).

Dalším rizikem je spamming. Pokud dáte invite na člověka, které ho neznáte, tak vás ten člověk může nahlásit. A pokud se to bude dít častěji, Linkedin vás může různě omezovat (a tím si znatelně pohoršíte svoje působení na této síti). Je jistě bezpečnější se propojovat s lidmi, kteří vás znají, nebo s lidmi, kteřé jsou také LION.

Image result for networking

Výhoda

Hlavní výhoda LION přístupu je to, a není to žádné překvapení, že čím více máte spojení, tím vyšší visibilitu a dosah svých příspěvků. Jednoduše řečeno – vaše příspěvky vidí více lidí a mají větší dosah. A to je asi to hlavní, proč se snažit mít co největší síť.

Z této větší sítě jste potom schopní mít znatelně větší zásah a tím i větší a lepší obchodní příležitosti. A to je hlavní cíl Linkedinu.

Závěr

Každý si musí určit, jestli chce spíše pěstovat kvalitu své sítě (ačkoliv může být menší) nebo chce maximalizovat svůj dosah a viditelnost na Linkedinu. Ja vidíte, oba přístupy mají něco do sebe. Je velmi důležité si hlavně uvědomit jaké cíle a plány máte se svým působením na Linkedinu a podle toho upravíte svoji strategii.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

30 minut o samotě

Nedávno jsem narazil na podnětný citát - „Všechny problémy lidstva pocházejí z naší neschopnosti posedět tiše o samotě v místnosti.“ (Blaise Pascal). Skutečně je to takový problém? A proč tomu tak je? Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to tak jednoduché není. Nejsme...

číst více
3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více