Proč osobní setkání trumfují email?

Představte si, že potřebujete získat dotaci na věc, na které vám hodně záleží. Jak přemluvíte lidi k tomu, aby vás podpořili? Rozešlete e-mail 200 přátelům, nebo se zeptáte lidí na ulici? Jakou metodu zvolíte k tomu, abyste získali to, na čem vám záleží?

Co je lepší? Osobní setkání nebo rozesílání e-mailu?

Je pravda, že e-mail má při rozesílání nesrovnatelně větší zásah, než osobní setkávání. Možná vás ale překvapí, že pokud se opravdu zeptáte osobně šesti lidí, můžete mít větší úspěšnost, než když rozešlete 200 e-mailů.

Důležitější než text je osobní setkání

Výzkum, který byl publikován v Journal of Experimental Social Psychology ukázal, že lidé v dnešní době nadhodnocují sílu textu a celkově komunikaci skrze psanou formu, a podceňují osobní setkávání tváří v tvář.

Kdy lidé souhlasí spíše?

V jiné studii bylo 45 účastníků, a každý měl za úkol vyzpovídat 10 cizinců. Všichni měli na vybranou, zda cizince budou kontaktovat osobně, nebo rozešlou e-maily. Polovina účastníků studie rozeslala žádosti s dotazníky mailem, druhá polovina vsadila na osobní kontakt.

Výsledkem bylo zjištění, že lidé souhlasí s dotazníkem spíše tehdy, kdy jsou dotázáni osobně. E-mail nefungoval v tomto případě natolik dobře, jako stará dobrá komunikace tváří v tvář.

Jaká skupina účastníků byla optimističtější?

Zajímavý je ale také fakt, že účastníci studie byli dotázáni, kolik cizinců z 10 pravděpodobně vyplní jejich dotazník. Zatímco lidé, kteří měli v plánu osobní dotazování, odpověděli, že spolupracovat s nimi bude 5 z 10 lidí, účastníci, kteří měli v plánu rozesílat dotazníky elektronicky, odpovídali, že spolupracovat s nimi bude v průměru 5,5 dotázaných. Zajímavé je to, že ti, co se dotazovali osobně, byli nakonec úspěšnější.

Proč si lidé myslí, že má e-mail takovou sílu?

Kde brali účastníci přesvědčení, že elektronické dotazování má větší sílu, než reálné setkávání se s lidmi? Mnoho může pravděpodobně pramenit z jejich sebevědomí, dobře napsaného e-mailu, který byl navíc rozeslaný několik lidem. Na druhou stranu, ten kdo e-mail přijmul, mohl vidět tak trochu nedůvěryhodný e-mail s podezřelým odkazem na dotazník.

Pamatujme na nové způsoby, ale nezapomínejme ty staré

Elektronická pošta a komunikace skrze e-mail a jiná média je samozřejmě naprosto relevantní a v dnešní době už i zažitý způsob komunikace. Současně ale nezapomínejme na sílu staré dobré komunikace, kdy můžete toho druhého třeba i poplácat po rameni.

Tento příspěvek je založen na tomto zajímavém článku.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více