Rozdíly mezi B2B a B2C prodejem

Asi se shodneme na tom, že prodávat firmám (B2B) a jednotlivcům (B2C) je odlišné. Na webu SalesHacker.com jsem našel velmi pěkné srovnání. Ve VimVic najímáme nové obchodníky. Hodně z nich přichází z B2C segmentu a proto nám toto srovnání dost pomůže. Mezi hlavními odlišnostmi patří témata budování vztahů, motivací pro nákup atd.

 

B2B B2C
Podobnosti
  • U obou je třeba skvělá služba a zkušenost pro zákazníka
  • U obou je třeba konsistentní prodejní přístup s důrazem na zákazníka
  • Autenticita a kredibilita jsou nepostradatelné pro zaujmutí zákazníka
  • Nejvyšším cílem je loajalita zákazníka
  • Současní zákazníci jsou více informovaní než generace před nimi
Hnací síla Vztahy / vlastnosti produktu / zákaznická podpora Vlastnosti produktu / přitažlivost značky
Hlavní motivace pro nákup Získat strategickou výhodu nebo hodnotu Status, osobní uspokojení, emoční pouto, ekonomické vlivy (např. nízká cena)
Cena produktu a její složitost Docela komplexní a dražší Cena se odvíjí od možností jedince / méně komplexní
Typické způsoby práce se značkou Web, whitepaper, výzkum, fóra v daném odvětví, profesní sítě Vysílání reklam, propagace celebritami
Velikost trhu Výběrová / zaměřená / malá Velká
Hlavní smysl prodejního týmu Budování vztahů Maximalizovat hodnotu transakce
Počet lidí,kteří rozhodují o nákupu Více Jeden
Trvání rozhodovacího procesu Vyžaduje delší úsilí / trvá déle Kratší doba
Prodejní cyklus Delší s více fázemi Kratší s málo fázemi
Požadovaná úroveň znalosti produktu Vysoká; používá se žargon, ukázky jsou často nezbytné Nízká až střední; používání žargonu je minimální
Hlavní prodejní a marketingové aktivity Budování vztahů, vzdělávání klienta, znalost značky Prodej, aktivity směřující k nákupu
Obvyklá doba trvání vztahu Dlouhodobé vztahy Krátkodobé vztahy

Tuto tabulku si můžete pro své týmy stáhnout zde.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

30 minut o samotě

Nedávno jsem narazil na podnětný citát - „Všechny problémy lidstva pocházejí z naší neschopnosti posedět tiše o samotě v místnosti.“ (Blaise Pascal). Skutečně je to takový problém? A proč tomu tak je? Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to tak jednoduché není. Nejsme...

číst více
3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více