Finanční poradenství není odvětví, kde si úspěch jen vysedíte. Je potřeba hodně práce a umu, aby se člověk dostal na vrchol. Jste zde odměňováni pouze na základě vlastních výsledků a pro dlouhodobý úspěch je třeba být opravdu excelentním obchodníkem.
V dnešním rozhovoru si představíme Tomáše Kresla. Obchodníka, který v Partnes již mnoho let láme rekordy.
Tomáši, co tě nejvíce baví na práci obchodníka?
Každodenní práce na sobě samém a neustálý pohyb kupředu. V přírodě je to tak, že co neroste, hnije a toho se každý den držím. Neustále se zdokonaluji v dovednostech, jak klientům správně představit cestu k tomu, aby se dostali k vysněnému cíli. A co mě opravdu nejvíce baví? Ten pocit, že díky mně se lidem změnil život. Dosáhli cílů a snů, po kterých toužili a nebo jsou po setkání se mnou minimálně přesvědčeni o tom, že to spolu zvládneme, i když na počátku měli pochybnosti.
Jaké vlastnosti musí mít podle tebe úspěšný obchodník?
Musí mít silný motiv, proč tuto práci dělat a vytrvalost. V obchodní branži je vždy více neúspěchů, než úspěchů a člověka to nesmí odradit. Proto je také podle mého názoru v tomto odvětví vyšší fluktuace, než kdekoli jinde a na druhou stranu i sám Tomáš Baťa moc dobře věděl, že bez dobrých obchodníků nebude mít práci pro lidi v továrnách.
Jak pracuješ s odmítnutím a neúspěchem?
S neúspěchem se vyrovnávám stále těžce. Od malička jsem dělal kolektivní sporty a vždy chci vítězit, proto jen velmi těžko nesu jakoukoli prohru. Po čase jsem začal v každém neúspěchu hledat novou dovednost nebo si alespoň uvědomím, kde jsem chybu udělal, abych ji již neopakoval. Ona je pravda, že i ten nejlepší občas neuspěje a mne to vždy dá takovou tu facku: “moc si o sobě nemysli a zpět k pokoře a práci na sobě..”
Máš nějaký tip nebo fígl, který ti pomáhá s klienty v obchodu?
Jsou to v podstatě tři zásadní věci:
- Upřímný zájem o lidi. Často jsem byl upozorňován na to, že je třeba klienty “nepřechválit”, ale když vidíte, jak mají krásně zařízený byt a Vy se zrovna perete s rozhodnutími, jak dát do kupy ten Váš, tak se prostě se zájmem zeptáte, jak to udělali, kde se inspirovali, atd.
- Lidé ocení, když na ně mluvíte “česky”! Častokrát se setkávám s tím, že v bance nebo všeobecně na obchodních jednáních lidé používají žargon určený danému odvětví a klient nebo každý člověk nechce vypadat jako hlupák a tak kýve na souhlas, ale pak utíká, co nejdále to jen jde. Pokud tedy máte upřímný zájem o lidi a mluvíte s nimi “česky”, tak se Vám otevřou a Vy máte tak jedinečnou příležitost je správně pochopit a tím jim i lépe pomoci.
- Předčit očekávání Vašeho klienta. To je ten rozdílový bod, který rozděluje dobré, od nejlepších. Pomoci s věcí, za kterou nejste odměněni nebo není přímo Vašim hlavním byznysem. Vždy si nechat nějakou tu dobrou zprávu v kapse a vytáhnout ji, když to klienti nejméně očekávají. Setkat se s klienty i v netradiční čas, pokud jim to vyhovuje.
To vše a mnohé další jsou maličkosti, rozhodující o úspěchu v obchodě! Obchod je dlouhodobá věc a Vy se musíte postarat o to, aby to tak bylo.
Máš nějaký rituál nebo každodenní činnosti v rámci práce obchodníka?
Rituály jsou velmi důležité. Dostanou vás do správného rozpoložení a trochu se namotivujete na to, co vás čeká. Já osobně si každé ráno po příchodu do kanceláře u ranní kávy pouštím motivační videa z oblasti sportu a byznysu (sport a byznys mají mnoho společného) Je to klišé, ale vždy před voláním na klientské schůzky slyšíte z mé kanceláře Eye of the Tiger. .
Tome, poslední otázka. Měl bys na závěr nějakou radu nebo doporučení, jak se stát úspěšným v obchodu?
Mějte pevně stanovené cíle a vytrvalost. Pokud děláte věci dobře dostatečně dlouho a s dostatečným zájmem, úspěch se dostaví.
Díky za rozhovor. Věřím, že si z něj čtenáři hodně vezmou a pomůže jim v jejich vlastním úspěchu v obchodě.
0 komentáøù