Rozhovor s Tomášem Kreslem – top obchodníkem z Partners

Finanční poradenství není odvětví, kde si úspěch jen vysedíte. Je potřeba hodně práce a umu, aby se člověk dostal na vrchol. Jste zde odměňováni pouze na základě vlastních výsledků a pro dlouhodobý úspěch je třeba být opravdu excelentním obchodníkem. 

V dnešním rozhovoru si představíme Tomáše Kresla. Obchodníka, který v Partnes již mnoho let láme rekordy.

Tomáši, co tě nejvíce baví na práci obchodníka?

Každodenní práce na sobě samém a neustálý pohyb kupředu. V přírodě je to tak, že co neroste, hnije a toho se každý den držím. Neustále se zdokonaluji v dovednostech, jak klientům správně představit cestu k tomu, aby se dostali k vysněnému cíli. A co mě opravdu nejvíce baví? Ten pocit, že díky mně se lidem změnil život. Dosáhli cílů a snů, po kterých toužili a nebo jsou po setkání se mnou minimálně přesvědčeni o tom, že to spolu zvládneme, i když na počátku měli pochybnosti.

Jaké vlastnosti musí mít podle tebe úspěšný obchodník?

Musí mít silný motiv, proč tuto práci dělat a vytrvalost. V obchodní branži je vždy více neúspěchů, než úspěchů a člověka to nesmí odradit. Proto je také podle mého názoru v tomto odvětví vyšší fluktuace, než kdekoli jinde a na druhou stranu i sám Tomáš Baťa moc dobře věděl, že bez dobrých obchodníků nebude mít práci pro lidi v továrnách.

Jak pracuješ s odmítnutím a neúspěchem?

S neúspěchem se vyrovnávám stále těžce. Od malička jsem dělal kolektivní sporty a vždy chci vítězit, proto jen velmi těžko nesu jakoukoli prohru. Po čase jsem začal v každém neúspěchu hledat novou dovednost nebo si alespoň uvědomím, kde jsem chybu udělal, abych ji již neopakoval. Ona je pravda, že i ten nejlepší občas neuspěje a mne to vždy dá takovou tu facku: “moc si o sobě nemysli a zpět k pokoře a práci na sobě..”  

Máš nějaký tip nebo fígl, který ti pomáhá s klienty v obchodu?

Jsou to v podstatě tři zásadní věci:

  1. Upřímný zájem o lidi. Často jsem byl upozorňován na to, že je třeba klienty “nepřechválit”, ale když vidíte, jak mají krásně zařízený byt a Vy se zrovna perete s rozhodnutími, jak dát do kupy ten Váš, tak se prostě se zájmem zeptáte, jak to udělali, kde se inspirovali, atd.
  2. Lidé ocení, když na ně mluvíte “česky”! Častokrát se setkávám s tím, že v bance nebo všeobecně na obchodních jednáních lidé používají žargon určený danému odvětví a klient nebo každý člověk nechce vypadat jako hlupák a tak kýve na souhlas, ale pak utíká, co nejdále to jen jde.  Pokud tedy máte upřímný zájem o lidi a mluvíte s nimi “česky”, tak se Vám otevřou a Vy máte tak jedinečnou příležitost je správně pochopit a tím jim i lépe pomoci.
  3. Předčit očekávání Vašeho klienta. To je ten rozdílový bod, který rozděluje dobré, od nejlepších. Pomoci s věcí, za kterou nejste odměněni nebo není přímo Vašim hlavním byznysem. Vždy si nechat nějakou tu dobrou zprávu v kapse a vytáhnout ji, když to klienti nejméně očekávají. Setkat se s klienty i v netradiční čas, pokud jim to vyhovuje.

To vše a mnohé další jsou maličkosti, rozhodující o úspěchu v obchodě! Obchod je dlouhodobá věc a Vy se musíte postarat o to, aby to tak bylo.

Máš nějaký rituál nebo každodenní činnosti v rámci práce obchodníka?

Rituály jsou velmi důležité. Dostanou vás do správného rozpoložení a trochu se namotivujete na to, co vás čeká. Já osobně si každé ráno po příchodu do kanceláře u ranní kávy pouštím motivační videa z oblasti sportu a byznysu (sport a byznys mají mnoho společného) Je to klišé, ale vždy před voláním na klientské schůzky slyšíte z mé kanceláře Eye of the Tiger.     .

Tome, poslední otázka. Měl bys na závěr nějakou radu nebo doporučení, jak se stát úspěšným v obchodu?

Mějte pevně stanovené cíle a vytrvalost. Pokud děláte věci dobře dostatečně dlouho a s dostatečným zájmem, úspěch se dostaví.

Díky za rozhovor. Věřím, že si z něj čtenáři hodně vezmou a pomůže jim v jejich vlastním úspěchu v obchodě.

 

 

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více