Firmy se dnes snaží uchazeče oslovit na sociálních sítích. To je trend, který funguje a ty firmy, které zde zaostávají, mají nevýhodu. Pojďme se ale podívat blíže na statistiky. Jaká sociální síť je nejvíce využívaná firmami a kde jsou naopak nejaktivnější uchazeči?
Co se týče firem, statistiky vypadají takto: Nejvíce firem, celkem 93 % je aktivních na Linkedinu, 66 % potom na Facebooku a 54 % firem je aktivních na Twitteru.
Pojďme se podívat na uchazeče: Nejvíce uchazečů je aktivních na Facebooku – celkem je to 83 %. Na druhém místě je Twitter se 40 % a LinkedIn se umístil na třetím místě s 36 % aktivních uchazečů.
Zde je to znázorněno graficky:
Jaké závěry z toho vyplývají:
- Firma dnes potřebuje mít strategii na všech sociálních sítích, ne jen na LinkedIn nebo jen na Facebooku.
- Nejvíce jsou uživatelé aktivní na Facebooku a proto by firma neměla spoléhat na strategii, že “někdo od nás tam občas něco dá”. Na tento laxnější přístup jsou sociální sítě až moc důležité.
- Jelikož na Facebooku tráví uchazeči hodně času, je dobré zde budovat i employer brand (tento brand se odráží v hodnoceních). Pozitivně vnímané značky mají v náboru velkou výhodu.
Co se nám osvědčilo v praxi?
- Firmám často v rámci našich služeb poskytujeme kampaně na sociálních sítích, a to hlavně na Facebooku. Facebook nám vychází nejlépe a navíc v něm máme asi největší expertízu.
- Na sociálních sítích hodně funguje užití fotografií a videa. Lidé videa sledují a daří se s nimi oslovit i pasivní kandidáty.
Statistiky byly získány z tohoto článku.
0 komentáøù