Sociální sítě a recruiting

Firmy se dnes snaží uchazeče oslovit na sociálních sítích. To je trend, který funguje a ty firmy, které zde zaostávají, mají nevýhodu. Pojďme se ale podívat blíže na statistiky. Jaká sociální síť je nejvíce využívaná firmami a kde jsou naopak nejaktivnější uchazeči?

Co se týče firem, statistiky vypadají takto: Nejvíce firem, celkem 93 % je aktivních na Linkedinu, 66 % potom na Facebooku a 54 % firem je aktivních na Twitteru.

Pojďme se podívat na uchazeče: Nejvíce uchazečů je aktivních na Facebooku – celkem je to 83 %. Na druhém místě je Twitter se 40 % a LinkedIn se umístil na třetím místě s 36 % aktivních uchazečů.

Zde je to znázorněno graficky:

Jaké závěry z toho vyplývají:

  • Firma dnes potřebuje mít strategii na všech sociálních sítích, ne jen na LinkedIn nebo jen na Facebooku.
  • Nejvíce jsou uživatelé aktivní na Facebooku a proto by firma neměla spoléhat na strategii, že “někdo od nás tam občas něco dá”. Na tento laxnější přístup jsou sociální sítě až moc důležité.
  • Jelikož na Facebooku tráví uchazeči hodně času, je dobré zde budovat i employer brand (tento brand se odráží v hodnoceních). Pozitivně vnímané značky mají v náboru velkou výhodu.

Co se nám osvědčilo v praxi?

  • Firmám často v rámci našich služeb poskytujeme kampaně na sociálních sítích, a to hlavně na Facebooku. Facebook nám vychází nejlépe a navíc v něm máme asi největší expertízu.
  • Na sociálních sítích hodně funguje užití fotografií a videa. Lidé videa sledují a daří se s nimi oslovit i pasivní kandidáty.

 

Statistiky byly získány z tohoto článku.

 

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 mýty o štěstí

3 mýty o štěstí

Každý hledáme štěstí. Když se lidí zeptáte, co od života chtějí a jaké mají cíle, často odpoví právě, že být šťastný (a spokojený). V naší společnosti je ale ukotvena řada mýtu a falešných představ o štěstí. Pojďme se podívat na 3 z nich. První mýtus: Máme povinnost...

číst více
Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

Linkedin LION – pro a proti propojování se s každým

U více a více lidí na Linkedinu vídám zkratku LION. Je to akronym pro Linkedin Open Networker. Tedy je to člověk, který se propojuje s každým bez ohledu na to, jestli daného člověka zná a nebo ne. Jaké jsou pro a proti tohoto přístupu? Co je LION? Linkedin Open...

číst více
Jak se uplatnit u top firmy

Jak se uplatnit u top firmy

Od mala je nám vtloukána do hlavy mantra - dobře se uč a najdeš si dobrou práci. Ale je to tak? Je pravdou, že ti, kteří se dobře učili, mají nejlepší práci? Znám hodně lidí se skvělou prací, ale tu získali ne tím, že se dobře učili. Co je tedy důležité? Na webu E15...

číst více